گران ترین خودروی ساخت ایران با قیمت 22 هزار دلار ، عکس

به گزارش وبلاگ پاورست، پس از مدت ها، قیمت نهایی نخستین شاسی بلند ایران خودرو بالاخره تعیین شد و این خودرو با قیمت کارخانه ای 1 میلیارد و 270 هزار تومان، گران ترین خودروی ایرانی لقب گرفت.

گران ترین خودروی ساخت ایران با قیمت 22 هزار دلار ، عکس

امیرمسعود عابدین- پس از کش وقوس های فراوان و گذراندن مراحل مختلف، نسخه های نهایی ری را آماده ورود رسمی به بازار شده و قیمت نهایی آن تعیین شده است. قیمت نهایی ایران خودرو ری را 1 میلیارد و 270 میلیون تومان اعلام شده است.

ری را یا پروژه K125، بر مبنای پلتفرم نسل دوم پژو 2008 ساخته و طراحی شده است. پژو 2008 فقط در نسل اول در بازار ایران حضور داشت، اما اینکه ایران خودرو چگونه پلتفرم نسل دوم را که هیچ وقت وارد ایران نشد، خرید و بر مبنای آن خودرو طراحی نموده، خود جای سؤال است.

بعضی از قسمت های ری را با نگاهی به سایر خودروها طراحی شده است. در نمای جلویی ری را، از سبک طراحی دو چراغ استفاده شده که به شکل واضحی یادآور محصولات هیوندای مانند کونا و سانتافه است. دی لایت خودرو با گرافیک 3 تایی، در بالای چراغ اصلی با لامپ هالوژنی قرار گرفته است. اینکه در گران ترین خودروی ملی ساخته شده، از سبک کاسه چراغ های بسیار قدیمی با لامپ هالوژنی استفاده می گردد، بسیار جای انتقاد دارد. نکته عجیب تر اینکه ایران خودرو چندین سال است که دنا را با لنز و کاسه چراغی جدیدتر از ری را عرضه می نماید!

چراغ های اصلی با جلوپنجره تلفیق شده و دماغه خودرو را در مجموع تشکیل می دهند. گرافیک جلوپنجره از سطح نسبتاً خوبی بهره می برد. امیدواریم که ایران خودرو در زمان عرضه این خودرو، اشکالات عجیب و غریبی که در تارا وجود داشت، مثل وجود منافذ و فضای زیاد بین کاپوت و سپر وجود نداشته باشد.

برای اولین بار در کشور، یک خودروی ملی با چراغ های کرنرینگ فراوری می گردد. این سیستم به گونه ای کار می نماید که با چرخش فرمان به مقدار تعیینی، قسمتی از چراغ های جلو روشن می گردد تا مسیر داخل پیچ نورانی گردد و راننده با دید کافی تری بپیچد. لامپ به کار رفته در بخش کرنرینگ، LED بوده اما سایر لامپ ها متأسفانه هالوژنی خواهند بود.

نمای کناری از طراحی ساده ای برخوردار است. ایران خودرو میخواهد تریم دو رنگ مثل قرمز و مشکی را برای ری را در نظر بگیرد.

نمای پشتی ری را که انتظار می رفت مثل تارا، از چراغ متصل استفاده کند، از یک چراغ کاملاً جدا از هم و نسبتاً اسپرت استفاده نموده است. این چراغ ها درون یک قاب مشکی رنگ قرار دارند که خطوط اطراف آن ممکن است کمی آزاردهنده باشد. دیفیوزر خودرو هم ساده و هم اسپرت طراحی شده است.

اما وارد بخش کابین می شویم؛ استفاده از دو نمایشگر در کنار هم، دسته دنده خلبانی، فرمان دو پره و D کات و نورپردازی داخلی، تعجب بسیاری از ما را برانگیخت، چرا که این امکانات در یک خودروی داخلی و ملی حضور دارند. البته صرفاً وجود این امکانات مزیت به حساب نمی آید، چرا که باید دید تا در نسخه های نهایی، از کیفیت اجرایی خوبی برخوردار هستند یا خیر.

سنسور نور و باران، چهار ایربگ (کیسه هوا)، سان روف، ترمز پارک برقی، اتوهلد، تهویه اتوماتیک، استارت دکمه ای، دنده پشت فرمان، شارژر بی سیم تلفن همراه، نمایشگر لمسی مالتی مدیا، گرم کن و تنظیم برقی صندلی های جلو، فرمان کمکی برقی، دوربین 360 درجه، رادار نقطه کور، کروز کنترل و محدودکننده سرعت، تنظیم حالت رانندگی، سیستم کنترل پایداری، سامانه کنترل حرکت در سرازیری و سربالایی و... از جمله امکانات حاضر در این خودرو هستند.

پیشرانه 1.7 لیتری توربوشارژ EFP، قلب تپنده ری را در نسخه فول آپشن است که قادر به فراوری قدرت 160 اسب بخار و گشتاور نهایی 240 نیوتن متری است. برای انتقال قدرت از جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک AT ساخت DAE استفاده شده است. شتاب گیری صفر تا صد ری را بنزینی حدود 10.4 ثانیه اعلام شده است.

54322

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 3 مرداد 1403 بروزرسانی: 3 مرداد 1403 گردآورنده: powersetshop.ir شناسه مطلب: 2257

به "گران ترین خودروی ساخت ایران با قیمت 22 هزار دلار ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گران ترین خودروی ساخت ایران با قیمت 22 هزار دلار ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید