علل شلوغی هیولاهای گردشگری اروپا کدامند؟

به گزارش وبلاگ پاورست، براساس آخرین خبرها، شلوغی شهرهای تاریخی اروپا به علل مشاوران حریص به پول نقد، قیمت پروازهای ارزان و اجاره مناسب اتاق های آنلاین، سبب عکس العمل جهانیان شده است. این خبر پیرامون علل شلوغی شهرهای تاریخی اروپا نگارش شد.

علل شلوغی هیولاهای گردشگری اروپا کدامند؟

از سفر با تورهای سریلانکا تابستان 99 به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

داستان از چه قرار است؟

در سال 2018 بیش از 19 میلیون گردشگر از مرکز شهر آمستردام بازدید کردند و افزایش فرایند گردشگری موجب مسائلی برای ساکنان شده و اعتراضات شدید ساکنان مناطق مشهور، مقامات شهر را مجبور به واکنش به سیاست گردشگری کرد. در دهه گذشته، تعداد جایگاه های خطوط هواپیمایی ارزان قیمت در اروپا سالانه بیش از 10 درصد افزایش یافته است. در همین حال، خطوط هواییAirbnb، رشد 3 رقمی در پنج شهر اروپا طی پنج سال گذشته داشت. شهرهای معروف بین 10 هزار تا 60 هزار فهرست در این خطوط هوایی دارند. طی یک سال گذشته مقصدهای مشهور مانند بارسلونا و آمستردام، میزبان بازدیدنماینده زیادی داشتند. شهرداری آمستردام اظهار کرد: هرچند همواره بدیهی نیست که چه اقدامی باید انجام گردد و یا اینکه آیا این اقدام مؤثر خواهد بود، اما تعادل بین درآمد و مشاغل حاصل از گردشگری و کیفیت زندگی امری سخت است. هدف دلسرد کردن نیست، بلکه مدیریت است.

راهکارهای آمستردام پایتخت هلند در مقابله با گردشگری افراطی

گردشگری افراطی در مرکز تاریخی آمستردام از مزاحمت های شدید و قبلی بازدیدنمایندگان فراتر رفت. با وجود بیش از 19 میلیون گردشگر در سال 2018، ازدحام در خیابان های باریک و کوچه های تاریک که محل زندگی 850هزار نفر بود، خطر آفرین شد. ورا آل، معاون امور دارایی و مالی پیرامون علل شلوغی شهرهای تاریخی اروپا گفت: بعضی وقت ها در خصوص امنیت ساکنان نگران هستیم.شلوغ ترین مناطق شهر و مناطق اصلی تفریحات شبانه یعنی شهرهای Rembrandtplein و Leidseplein به محل هایی غیرقابل زندگی تبدیل شدند. بیش از 60هزار شغل در آمستردام به طور مستقیم با گردشگری در ارتباط است و بازدید نمایندگان این شهر سالانه بیش از 6 میلیارد یورو (5 میلیارد پوند) هزینه می نمایند. اما طی دو سال گذشته، شورا اقدامات سختی را اتخاذ کرد. بیشتر اتوبوس های گردشگری به حومه شهر هجوم آورده و مغازه ای جدید که فقط از گردشگران پذیرایی نمایند، توسط مقررات ناحیه بندی مکتوب شهرداری، غیرقانونی اعلام شده اند. هنگامیکه مجوزها باطل شوند، هیچ هتل جدیدی وجود نخواهد داشت. این ممنوعیت در بعضی از محلات که دارای اجاره های سبک خطوط هواییAirbnb هستند نباید بیش از چهار شب برای خواب اجاره شوند و نمی توان بیش از 30 روز در سال اجاره داده شوند. در حال حاضر، مالیات گردشگری راه اندازی شده و 3 یورو برای هر نفر در هر شب و حدبیشتر یک مالیات 7 درصدی برای هر اتاق هتل است. آل که با معاون شهردار ویکتور ایورهاردت همکاری می نماید، گفت: گردشگران هزینه های پلیس و نظافت فضای عمومی را افزایش می دهند و عادلانه است که آنان نیز باید در این امور مشارکت داشته باشند.تالار شهر چندین کمپین پیروز در خصوص آگاهی گردشگر اجرا نموده که شامل پوسترهای بزرگی است که بر درهای مرکز شهر به تصویر کشیده شده و هر کدام شعار ما اینجا زندگی می کنیم را حمل می نمایند. السج ون ورن از هیأت مدیره توریستی هلند NBTC پیرامون علل شلوغی شهرهای تاریخی اروپا گفت: راهبرد ملی این است که بازدیدنمایندگان را به شهرهای کمتر شناخته شده، اما به همان اندازه جذاب سوق دهیم. این هیأت، تبلیغ درمورد هلند به عنوان مقصد را متوقف نموده و هدف آن مدیریت بهتر جریان گردشگری است. آمستردام تعداد گردشگرانی که از این شهر بازدید می نمایند را کاهش و یا میزان قابل توجهی سرعت رشد گردشگری را کند خواهد نمود به دلیل اینکه تا سال 2030 تعداد بازدیدنمایندگان از هلند را به 40 میلیون در سال برسانند. آل پیرامون علل شلوغی شهرهای تاریخی اروپا گفت: ساکنان نباید احساس نمایند که در شهر خودشان غریبه هستند. ما معتقدیم که یک شهر اول برای زندگی و بعد برای گردشگری است.

بارسلون

سال جاری حدود 30 میلیون نفر از بارسلونا بازدید خواهند کرد، این گردشگری جریانی غیر قابل توقف است که ساکنان عصبانی را تحریک نموده و بروشورهایی با مضمون به کسی نگویید که برای تعطیلات در بارسلون بوده اید، دیگران شهر ما را خواهند دزدید و جذابیت شهر برای شما و قابلیت زندگی برای ما را متوقف می نمایند. را به دست گردشگران رسانند. بازدیدنمایندگان در سراسر بارسلون دوچرخه سواری می نمایند. بخش گردشگری این شهر حدود 10 میلیارد یورو در سال درآمد دارد. واکنش این شهر بهبود مدیریت است. طرح برنامه 2020 با هدف آغازین تغییر از مدیریت گردشگری در شهر، به مدیریت شهر گردشگراست . گرچه خاویر مارس، مسئول شورا اصرار دارد که ساکنان در اولویت باشند. وی پیرامون علل شلوغی شهرهای تاریخی اروپا گفت: من به مدیریت یک شهر گردشگر علاقه ای ندارم. مارس معتقد است که پراکنده کردن گردشگران، راهکار این مشکل است. به نظر وی مشکل چنین نیست که بارسلون خود را فروخته، بلکه مشکل این است که بارسلون خود را بد فروخته است. او با آگاهی از اینکه این بخش در حدود 10 میلیارد یورو در سال درآمد دارد، گفت: ما گردشگر بیشتری نمی خواهیم اما منظورمان این نیست که گردشگر کمتری هم خواستار باشیم.از آنجا که در مکان های مشهور شهر تقاضا از عرضه پیشی گرفته، طرح شهرداری این است که مردم را به مناطق و فعالیت های دیگر سوق دهند. این شهر در حال مذاکره با سایت booking.com و دیگرسایت هاست تا یک بسته بازدید نماینده جایگزین را آماده کند. بارسلونا همچنین با اعلام مهلت قانونی برای هتل های جدید در توریستی ترین مناطق خود، بازدیدنمایندگان را به سمت حاشیه ها سوق داده است. با وجود کوشش بسیار، به نظر می رسد این شهر قادر به کنترل پیشرفت Airbnb و دیگران نیست. طبق مطالعه دانشگاه ویک، بارسلونا بیشترین تراکم آپارتمان های گردشگری در اروپا را به خود اختصاص داده و به ازای هر 1000 نفرساکن، 12 گردشگر دارد و این رقم در مقایسه با رم و لندن به ازای هر 1000 نفر ساکن 10 و7 گردشگر است. این باعث افزایش 50 درصدی اجاره بها برای ساکنان طی پنج سال گذشته شد. یک جوان 24 ساله با متوسط دستمزد، اکنون با اجاره ماهانه ای برابر با 114درصد از حقوق خود روبرو است. در نتیجه، حدود 80درصد افراد 16 تا 30 ساله هنوز با والدین خود زندگی می نمایند. جدال برای کاهش تعداد تختخواب های موجود برای میلیون ها نفر از مسافران یک روزه تأثیر نخواهد داشت. روزانه 20000 نفر با کشتی های کروز مسافرت می نمایند تا به سمت این مکان ها حرکت نمایند، اما وقت کمی را در ساحل می گذرانند و بیشتر با اتوبوس وارد شهر می شوند و شهر را شلوغ و آلوده می نمایند. مارس میخواهد اتوبوس ها را مجبور کند در حاشیه بارسلون پارک نمایند تا مسافران آن ها از شبکه وسیع حمل و نقل عمومی استفاده نمایند. او می گوید: اتوبوس های اضافی با مالیات جدید، گردشگری بارسلون را تأمین می نمایند. در حالیکه ساکنان از گردشگری انبوه بیزار شده ، مارس می گوید: هیچ جنبش مردمی واقعی برای تغییر وجود ندارد. با این وجود نمایشی با شعار بارسلونا برای فروش نیست 2000 نفر را به خود جلب کرد. در نهایت، اختیارات این مورد از شهرهای تاریخی اروپا محدود است و دولت منطقه ای کاتالان تمایل دارد دیدگاه صنعت میهمان نوازی را به اشتراک گذارد.

فلورانس

داریو ناردلا، شهردار فلورانس، با دیدن منظره ناخوشایند رفتار گردشگران در بناهای تاریخی رنسانس در سال 2017 طرحی برای کاهش آسیب به بناهای تاریخی ارائه کرد. سیسیلیا دل ری، مشاور گردشگری و محیط زیست فلورانس گفت: به نظر می رسد آگاهی و حساسیت در بین بازدید نمایندگان افزایش یافته و این بهبودی حاصل کوشش ما در این زمینه است. طرح ما شامل جریمه های سنگین برای افرادی بود که نام خود را بر بناهای تاریخی حک می کردند و یا در خیابان های مراکز تاریخی یعنی میراث جهانی یونسکو ادرار می کردند. فلورانس با جذب 14 میلیون گردشگر در سال، پربازدیدترین شهر ایتالیا پس از ونیز و رم است. درک محبوبیت این شهر با داشتن مجموعه ای عظیم و غنی از میراث جهانی و محصور میان تپه های تابستانی توسکانی، بسیار آسان هست. اما مانند ونیز و رم، رشد گردشگردی باعث شده که ساکنان با افزایش هزینه های زندگی و ورود مسائل سیستم گردشگری Airbnb از شهر خارج شوند. براساس تحقیقات منتشر شده دانشگاه سیه نا، از هر پنج ملک در مرکز تاریخی یک ملک برای اجاره کوتاه مدت تبلیغ می گردد. دل ری گفت: یکی از موضوعات اصلی این است که همه به این مرکز تاریخی توجه دارند که فقط پنج کیلومتر مربع از شهر 105 کیلومتر مربعی را اشغال کرد، بنابراین ما در حال تبلیغ مناطق خارج از مرکز هستیم. همچنین درحال راه اندازی نرم افزار کاربردی هستیم و در صورتیکه مثلا، گالری Uffizi خیلی شلوغ باشد، مردم را به سمت مکان های دیگر راهنمایی کند. این شهر نسبت به شهرهای دیگر کمتر شناخته شده اما به همان اندازه در توسکانی زیباست. رهبران شهر، مخالف تحمیل محدودیت های روزانه برای شماره پلاک اتوبوس هایی هستند که می توانند وارد مرکز شهر شوند، اما هزینه های اتوبوس های گردشگری را که مردم را برای چند ساعت به شهر می آورند را 10 برابر افزایش داده اند. آنان همچنین کنگره گردشگری را تبلیغ می نمایند، جایی که مردم برای یک کنفرانس یا جلسه تجاری به شهر می فرایند و چند روز در آنجا می مانند. در همین حال، مقامات فلورانس بعضی از املاک عمومی را به مسکن اجتماعی تبدیل نموده اند.

پراگ

جمعیتی که در میدان باشکوه و قدیمی شهر پراگ جمع می شوند تا شاهد نور چراغ های کریسمس آخرین فصل سال باشند، چنان گسترده هستند که موجب حضور آمبولانس و مأموران پلیس می شوند. صحنه شلوغ و جمعیت بین المللی گسترده، بیانگر پیروزی در عرصه بازاریابی پراگ بوده و پایتخت چک را به جاذبه گردشگری درجه یک تبدیل نموده است. با این حال، شمار زیاد بازدیدنمایندگان خارجی که به شکل و اندازه یک میدان جمع می شوند، به یکی از بزرگترین دردسرهای مقامات پراگ تبدیل شده و باعث شده تا درمورد راهبرد گردشگری این کشور تجدیدنظر گردد و راهکار این مشکل شاید سخت گیری در خصوص اجاره نامه های کوتاه مدت باشد. شمار زیادی که جذب این شهر قدیمی قرون وسطایی زیبا شده ، بر منابع و کیفیت زندگی بسیاری از ساکنان دیرینه آن تأثیر گذاشتند و این شهر را غیر قابل تحمل کردند. خروج روزافزون ساکنان بومی و رشد مغازه های گردشگری به قیمت از دست دادن افرادی است که برای مردم محلی آذوقه تهیه می نمایند. اولین قدم، تبلیغ عمومی و بزرگ برای تشویق بازدیدنمایندگان به سیاحت در زمان های پراکنده در پراگ است، شهری با 1.4 میلیون نفر جمعیت که بیشتر ساختمان های آن افسانه ای است. پاول سیزنسکی، شهردار سابق شهرداری پراگ گفت: بسیاری از افراد فقط باهدف ملاقات از ساختمان ها به پراگ می آیند و برای پراکنده کردن گردشگران فکر می کنم، ضروری است که مدیران صنعت گردشگری مشارکت داشته باشند.مقامات گردشگری محلی بروشورهایی به نام گردش در پراگ را منتشر کردند که جاذبه های سایر محلات تاریخی از جمله وینوهردی، کارلان، هولویوویتس و ژیکوکو را تبلیغ می نمایند. با این وجود، برای اینکه چنین راهبردی مؤثر واقع گردد، متخصصان ضروری است به هدفی بسیار سخت دست یابند و بازدیدنمایندگان را ترغیب نمایند تا برای ملاقات در زمانی دیگر به پراگ برگردند. باربورا هروبا، سخنگوی گردشگری شهر پراگ گفت: ما در کوششیم تا بازدیدهای مکرر به پراگ را ترغیب کنیم و به بازدیدنمایندگان انگیزه دهیم تا بیشتر بمانند. تا به امروز 70درصد بازدیدنمایندگان پراگ برای اولین بار در این شهر حضور یافتند.منبع: ایسنا

منبع: همگردی
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: powersetshop.ir شناسه مطلب: 661

به "علل شلوغی هیولاهای گردشگری اروپا کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علل شلوغی هیولاهای گردشگری اروپا کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید