واکنش حناچی به شهروندان معترض ، دوطرفه شدن زیرگذر استاد تعیین آنالیز می گردد

به گزارش وبلاگ پاورست، زیرگذر استاد تعیین پس از 3 سال وقفه، امروز 14 بهمن ماه در حالی توسط شهرداری تهران افتتاح شد که تعدادی از ساکنان منطقه به یک طرفه بودن آن اعتراض داشتند. در این میان شهردار تهران وعده داده که امکان دوطرفه شدن این زیرگذر را آنالیز خواهد نمود. هرچند پروژه در زمان او کلید نخورده است.

واکنش حناچی به شهروندان معترض ، دوطرفه شدن زیرگذر استاد تعیین آنالیز می گردد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کالج کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، مطالعات اجرایی پروژه زیرگذر استاد مشخص از مردادماه سال 93 شروع و کلنگ آن در سال 95 توسط محمدباقر قالیباف، شهردار وقت به زمین زده شد اما به دلیل مسائل اقتصادی، پروژه متوقف مانده بود که با دستور پیروز حناچی، شهردار کنونی تهران پس از 3 سال وقفه این پروژه از ابتدای امسال مجدد فعال شد و امروز به بهره برداری رسید.

اما این پروژه در حالی امروز با حضور شهردار تهران و محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران افتتاح شد که تعدادی از ساکنان این منطقه با حضور در محل آیین بهره برداری به افتتاح این پروژه اعتراض کردند. یکی از شهروندان در این باره گفت: پنج سال است که خاک این پروژه را خورده ایم و حالا باید تنها دود آن را بخوریم و از آن نتوانیم استفاده کنیم.

در این میان حناچی به شهروندان معترض گفت: اگر این زیرگذر دوطرفه باشد، به شریان اصلی تبدیل می گردد و برای خود شما ساکنان مشکل آفرین می گردد. ضمن این که ما در طراحی پروژه استاد مشخص نقشی نداشتیم. اگر داشتیم، شاید جور دیگری آن را طراحی می کردیم تا امروز عده ای از شهروندان ناراضی نباشند. چون این پروژه در دوره گذشته کلید خورده بود.

شهردار تهران ادامه داد: هر اقدامی شامل دوطرفه کردن یک محور یا تبدیل شریان های درجه 3 به 2 و 1 تاثیرات زیادی به همراه دارد. موضوعی که در خصوص پل طبقاتی صدر هم وجود داشت و کسی اعلام نمی کرد که این پروژه هیچ تاثیری در بهبود اوضاع ترافیک ندارد. اما اگر امروز پرسیده گردد که پروژه صدر در ترافیک چه تاثیری داشته، می گویم تاثیری نداشته است.

وی گفت: باید این پرسش مطرح گردد که ایجاد راستا جدید بهتر است یا کمتر استفاده کردن از خودرو در کلانشهرهایی که در موضوع مقابله با آلودگی هوا پیروز بوده اند؟ که مشاهده می کنیم شکل دوم یعنی استفاده کمتر از خودرو را انتخاب نموده اند.

شهردار تهران در ادامه گفت: متولیان برای اجرای چنین پروژه ای برخی شب ها خواب نداشتند. این در حالی است که 80 درصد این پروژه در یک سال اخیر اجرا شده و به نتیجه رسیده است. ما یاد نگرفته ایم نقد منصفانه داشته باشیم. این پروژه به لحاظ فنی از پروژه های سخت اجرا در شهر تهران بوده است. ما پروژه را به گونه ای اجرا کردیم که مانعی برای دوطرفه شدن آن وجود ندارد ولی تا انتها مطالعات و آنالیز تبدیل شریان های درجه 3 به 2 و 1 این کار در دستور کار ما قرار ندارد.

حناچی تاکید نمود: ما همواره راه های کم هزینه تر و پربازده تری هم داریم که یکی از آنها استفاده کمتر از وسایل شخصی و توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه مترو است که ما هم همین راستا را خواهیم رفت. البته با حساسیت های به وجود آمده امروز آنالیز، مطالعه و مدل سازی های خود را برای این پروژه با سرعت بیشتری انجام خواهیم داد. البته باید به این نکته توجه کنیم که ما از وسط پادگان جی عبور می کنیم و در بخش شاقتصادی هنوز در شمال خیابان اکبری بن بستی وجود دارد. بنابراین باید تمهیدات لازم برای حجم ترافیک ورودی به این خیابان آنالیز گردد.

شهردار تهران در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران نیز با اشاره به اینکه پروژه زیرگذر استاد مشخص از سال 1390 با هدف اتصال جنوب خیابان استاد مشخص به خیابان اکبری در دستور کار نهاده شد، اظهار کرد: اجرای این پروژه مقداری طولانی شد. چرا که این پروژه طی دو سال اول تنها 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و 80 درصد پیشرفت آن در یک سال اخیر رخ داد.

حناچی گفت: در شهر شریان های درجه 1، 2 و 3 وجود دارد. انتهای خیابان استاد مشخص به فتح می رسد که این محدوده هنوز بازگشایی نشده است. به این ترتیب شریان درجه 3 به 2 و 1 تبدیل می گردد. ما برای دوطرفه کردن این راستا مسئله ای نداریم اما باید مطالعات آن انجام گردد.

وی اضافه نمود: این پروژه نیم متر بر روی مترو و با فاصله 4 متر از سطح خیابان آزادی با وجود تاسیسات شهری خیابان آزادی پیچیدگی های زیادی داشت اما با این وجود بدون مسدود شدن خیابان آزادی و با استانداردهای بالا امروز به بهره برداری رسید.

  • دو چالش عمومی شهرداری تهران

شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر بهره برداری از پروژه زیرگذر گیشا تا نیمه نخست اسفند امسال گفت: پس از افتتاح این پروژه، نسل جدیدی از پروژه ها را در سطح محلات به بهره برداری خواهیم رساند.

حناچی تاکید نمود: ما در حال حاضر دو چالش عمومی داریم. اول این که بدنه ما در شهرداری نتوانسته خواسته های مردم را تبدیل به پروژه کند و دوم اینکه سیستم و ساز و کاری که مردم بتوانند درخواست های خود را مطرح نمایند، وجود ندارد و مردم نمی دانند چطور خواسته های شهری خود را به لایه های بالاتر منتقل نمایند. امیدوارم نخستین قدم ها در تغییر شیوه اجرای پروژه ها برداشته خواهد شد.

  • تونل-زیرگذر استاد مشخص با حضور شهردار تهران افتتاح شد

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: powersetshop.ir شناسه مطلب: 758

به "واکنش حناچی به شهروندان معترض ، دوطرفه شدن زیرگذر استاد تعیین آنالیز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش حناچی به شهروندان معترض ، دوطرفه شدن زیرگذر استاد تعیین آنالیز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید