هدفگذاری ایجاد تحول در کسب و کارها و کسب سهم مناسب در بازارهای صادراتی
به گزارش وبلاگ پاورست، تهران (پانا) - مدیر موسسه علمی کسب و کار با تاکید براینکه بنای کسب و کارها باید براساس نوآوری باشد و مدیریت کسب و کار به رهبری تغییر کند، می گوید مدرسه کسب و کار دانشگاه نسل چهار است که با همت اتاق بازرگانی تهران و دانشگاه امیرکبیر و با هدف ایجاد تحول در کسب و کارها ایجاد شده است.
علی ذوآشیانی، مدیر موسسه علمی کسب و کار در نشست خبری 100 تکاپوی صادراتی اظهار کرد: مدرسه کسب و کار دانشگاه نسل چهار است که با همت اتاق بازرگانی تهران و دانشگاه امیرکبیر و با هدف ایجاد تحول در کسب و کارها ایجاد شده است.
وی اضافه نمود: بنای کسب و کارها باید براساس نوآوری باشد و مدیریت کسب و کار به رهبری تغییر می نماید. تفاوت مدیریت و رهبری آن است که در مدیریت براساس اهداف سازمانی عمل می گردد اما در رهبری امکان تغییر راستا وجود دارد.
ذوآشیانی با بیان اینکه هدف این مدرسه رقابت با دانشگاه ها نیست و هدف اثربخشی در اکوسیستم است، اظهار کرد: مجموعه 100 استارت آپ به صورت فعالانه در داخل کشور در حال فعالیت است و در شرایطی که کشور احتیاج وافر به حضور آنها دارد کوشش می گردد تا این استارت آپ ها فعال شده و صادراتی شوند و تا سال 1414 بتوان صادرات مناسبی را با استفاده از تولیدات آنها به کشورهای مختلف دنیا صادر کرد.
وی اضافه نمود : درک بیشتر از فضای صادراتی در اتا ق های فکر آنالیز شد تا جامعه صادراتی مطلع تر، مجهزتر و مفیدتری تربیت گردد.
ذوآشیانی مطرح کرد: هر محصولی که نوآوری داشته و امکان رشد بالا دارد می تواند در این فضا رشد کند. تفاوت شرکت های نوپا با شرکت های سنتی در این است که قابلیت گسترش و توسعه گسترده دارد.
محمدتقی بانکی، مدیر موسه کسب و کار تکاپو اظهار کرد: در سال 98 اتاق بازرگانی تهران با همکاری دانشگاه امیرکبیر مدرسه کسب و کار را ایجاد کرد و در طول سال 99 تمام همت بر برنامه ریزی برای تامین احتیاجهای جامعه متمرکز شد.
وی ازود: اتاق به دلیل اینکه احتیاج جامعه را می دید در مشارکت با دانشگاه امیر کبیر تامین اقتصادی این مدرسه و حمایت از نظر اقتصادی را در دستور کار دارد و در کمیسیون های مختلف اتاق های بازرگانی موضوعات را مطرح می نماید.
مهدی ایثاری نیا، مدیر زیست بوم برکت در این نشست با بیان اینکه بیش از 5 سال است که این زیست بوم در حوزه اکوسیستم نوآوری کشور در حال فعالیت است، گفت: این مجموعه غیر از سرمایه گذاری در حوزه زیرساخت ها نیز فعالیت داشته است و با استفاده از نهادها و صندوق های وابسته و با مشارکت اکوسیستم فعال روی 300 استارت آپ کار سرمایه گذاری صورت گرفته است.
وی اضافه نمود: کشور ما در حوزه صادرات و فروش کالا و خدمات ظرفیت مناسبی دارد اما به دلیل محدودیت های مختلف مشکلاتی در این زمینه وجود دارد و در مرحله نخست یک میلیون دلار برای سرمایه گذاری از سوی بنیاد تضمین می گردد.
مدیرمجموعه 100 تکاپوی صادراتی نیز اظهار کرد: این مجموعه تا به امروز 15 رویداد را برگزار و 90 میلیارد تومان سرمایه گذاری برای جوانه های استارت آپی ایجاد نموده است.
فواد دولت ابادی مدیر مجموعه شناسا نیز با اشاره به اینکه سبد پرتفوی 60 شرکت و استارت آپ به صورت همزمان وجود دارد، مطرح کرد: از ابتدای سال 99 برای بخش بین المللی فعالیت های آغاز شده است تا بتوان در فضای بین المللی یاری به شرکت های زیرمجموعه خود و استارت اپ های اکوسیستم ایرانی را انجام داد.
محمود محمدی، مدیر سرمایه گذاری 100 تکاپوی صادراتی نیز اظهار کرد: این مجموعه از دل شبکه های اجتماعی فیلتر شده بیرون آمده و صدایی از دل صداهای مختلف است. شرکت هایی که فعالیت خود را آغاز نموده، محصول اثبات شده دارند و به پایداری اقتصادی و ساختار سازمان رسیده اند اما می خواهند صادراتی شوند از یاری های این مجموعه بهره می گیرند.
وی اضافه نمود: در مرحله اول غربالگری توسط متخصصین کسب و کار انجام می گردد تا تعیین گردد که هر مجموعه به چه یاری هایی و در چه بخش هایی احتیاج دارد به طور مثال دانش، ساختار سازمانی، برنامه صادراتی از جمله این بخش ها است. آموزش ها در یک دوره سه ماهه توسط اساتید مجرب داخلی و خارجی از کشورهای آلمان، ایران و فنلاند انجام خواهد شد.
محمدی مطرح کرد: در بحث سرمایه گذاری نیز به شرکت هایی که احتیاج به جذب سرمایه دارند تعهد سرمایه گذاری داده شده و بین 100 تا 500 میلیون دلار سرمایه گذاری صادراتی برای آنها انجام می گردد.
منبع: خبرگزاری پانا