تلویزیون برند های خود را حفظ می نماید؟، دودکش 2 و تصویری از رسم رفاقت!

به گزارش وبلاگ پاورست، آدم های سری مجموعه دودکش رسم رفاقت را به جای می آورند. به زندگی نگاه امیدوارانه دارند و برای پیشبرد اهدافشان مدام در تکاپو هستند. این انگیزه بخشی هم خصوصاً در کاراکتر فیروز با بازی هومن برق نورد تعریف شده است.

تلویزیون برند های خود را حفظ می نماید؟، دودکش 2 و تصویری از رسم رفاقت!

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، امروز تلویزیون در هجوم بحث های انتقادگرایانه با موضوع ریزش مخاطب و تغییر سلیقه مخاطبان و مارکتی که رقابت را با ظهور وی او دی ها و پلتفرم های متنوع سخت نموده، ناچار و محکوم به بقاست. در این راستا هم حفظ سرمایه ها و فرزندانش که سالها برای پرورش و شکوفایی شان انرژی گذاشته و هزینه نموده، می تواند کمکی مهم و اساسی باشد.

این روزها همزمان با شروع پخش سریال دودکش2 به کارگردانی برزو نیک نژاد و تهیه نمایندگی زینب تقوایی در شبکه یک سیما، دوباره به خاطرمان آمد که تداوم فراوری چنین محصولاتی که مصداق شاخص و صریح برند سازی در تلویزیون هستند، چقدر می توانند سنبه تلویزیون را در این رقابت خطیر و سخت، پرزور نمایند.

دودکش2 به برکت شخصیتهایی ملموس و سمپاتیک و تکیه کلامهایی نوگرایانه و کستینگ هماهنگ در دهه 90 توانست سری بین سریال ها درآورد و به سرعت محبوبیت کسب کند. سریالی که حالا در سری نو خود نشان داده با ایجاد تغییراتی متناسب با گذشت زمان و نظر به تفاوت مطالبات و درک هنری مردم، به سری های احتمالی بعدی اش هم کاملاً امیدوار است.

خانواده مشتاق در سری نو هم در کنار خوشمزگی های همیشگی آدمها و بگیر و ببندهای فانتزی و جدل های بامزه خانوادگی، همچنان دیدگاه های انساندوستانه دارد. نکته ای که از همان قسمت اول و ارائه خدمات قالیشویی به سیل زدگان ترکمن، نمود عینی و غیر شعاری داشت. ضمن اینکه سازندگان در خلال همین جر و بحث ها و طعنه و کنایه های کمدی در مناسبات خانوادگی روایت، به مفهوم خانواده اصالت ویژه ای می بخشند و اهمیت آن را یادآور می دهند.

آدمهای سری مجموعه دودکش رسم رفاقت را به جای می آورند. به زندگی نگاه امیدوارانه دارند و برای پیشبرد اهدافشان مدام در تکاپو هستند. این انگیزه بخشی هم خصوصاً در کاراکتر فیروز با بازی هومن برق نورد تعریف شده تا او به اسم موتور محرکه طنازی، بقیه را هم تهییج و تشویق کند و از آنان تعهد و مسئولیت پذیری بخواهد. فیروز همان مغز متفکر و وجدان بیداری است که اینجا در مقام سرپرست خانواده، اگرچه خود هم طبیعتاً نقاط ضعفی دارد و به اصلاح گاف کم نمی دهد، اما راه و رسم صدق و درستی را پیش گرفته و با همان سبک جالب و هیجانی خودش، قصد تکثیر و تعمیم آنرا دارد.

چیزی که امروز جامعه به آن نیاز مبرم دارد.

نویسندگان با تکیه بر عنصر آشنایی ذهنی بینندگان با کاراکترها، کوشیده اند مضامین انسانی را در لفافه ای از کمدی های کلامی و موقعیت بیارایند و در کنار خنداندن، به قول خودشان بی قیف و قپی و قمپز!، به ضرس قاطع! آگاهی و تذکر هم بدهند.

این همان معجزه ای است که اصولاً در جریان مفهوم برند سازی، البته از نوع مثبت و جذابش، بشدت تسهیل می گردد و از سوی مخاطب هم بدون گارد و دافعه، مورد پذیرش قرار می گیرد.

تلویزیون در سایه اعتنا و تقویت برندهایش به مثابه سرمایه هایی مفید و اثرگذار و نظارت دقیق و همه جانبه روی مراحل نگارش تا ساخت به منظور پیشگیری از افت و تنزل احتمالی و صدالبته فروگذاری نکردن از حمایت های لازم و به موقع از گروه فراوری، می تواند جریان برند سازی اش را با نگاه سرمایه گذاری حفظ کند. برند سازی ای که در نمونه های دیگر همانند نون خ و یا زیرخاکی هم عینیت یافته و این بار در دودکش2 جلوه های مقبول دیگری را به نمایش گذاشته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: powersetshop.ir شناسه مطلب: 1653

به "تلویزیون برند های خود را حفظ می نماید؟، دودکش 2 و تصویری از رسم رفاقت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلویزیون برند های خود را حفظ می نماید؟، دودکش 2 و تصویری از رسم رفاقت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید