دریافت یارانه صرفه جویی سوخت از شرکت بهینه سازی مصرف سوخت کلید خورد

مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: شرکت بهینه سازی مصرف سوخت به نمایندگی از وزارت نفت از سال 94 مطابق با ماده 12 قانون برطرف موانع فراوری رقابت پذیر و ارتقای نظام اقتصادی کشور از محل صرفه جویی در مصرف سوخت و مطابق با قوانین و مقررات مبالغی را برای توسعه طرح متروی تهران و دیگر کلانشهرهای کشور باید بپردازد.

دریافت یارانه صرفه جویی سوخت از شرکت بهینه سازی مصرف سوخت کلید خورد

به گزارش خبرنگاران فرنوش نوبخت با اشاره به اینکه ورود واگن های جدید و تعداد سفرها باید در بازه های زمانی سه ماهه از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک به نمایندگی از شهرداری تهران و شرکت بهینه سازی مصرف سوخت به نمایندگی از وزارت نفت اعلام گردد،گفت: شرکت ملی نفت ایران از منابع حاصل از صرفه جویی سوخت ناشی از حذف سفرهای اضافی با سوخت فسیلی تعهد نموده است به ازای هر سفر اضافی نسبت به دوره مبنا، 9.8 سنت به شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه پرداخت کند.

وی توضیح داد: این قرارداد تنها با ورود واگن جدید و در صورت تحقق افزایش سفر نسبت به دوره مبنای منتخب شده پرداخت صرفه جویی ارزی عملی می گردد.

نوبخت در ادامه با بیان اینکه طی این دوره تاکنون تعدادی قطار به ناوگان مترو اضافه شده است،گفت: ظرفیت هر واگن بر اساس جدول شورای اقتصادی حدود 3800 نفر اعلام شده است.

وی اعلام نمود: آمار واگن ها و تعداد سفرها از جانب شرکت بهره برداری مترو به معاونت حمل و نقل و ترافیک که به نمایندگی از شهرداری تهران مکلف است فهرست واگن های جدید را به وزارت نفت اعلام کند، داده خواهد شد تا بعد از تایید، شرکت بهینه سازی مصرف سوخت نسبت به اخذ عملکرد و بازپرداخت مبالغ حاصل از صرفه جویی اقدام نمایند.

لازم به ذکر است آمار سفرها و واگن های اضافه شده نسبت به دوره مبنا (سال 1396) برای شرکت بهینه سازی ارسال شده و منتظر تایید کارشناسان شرکت بهینه سازی مصرف سوخت در قالب یک تیم اندازه گیری و صحه گذاری است.

سابقه طرح توسعه مترو از محل کاهش مصرف سوخت به این توضیح است که شرکت بهینه سازی مصرف سوخت به نمایندگی از وزارت نفت در سال های81-80نسبت به پرداخت یاری بلاعوض/ یارانه سود تسهیلات برای توسعه مترو در شهر تهران از محل کاهش مصرف سوخت و مطابق با قوانین و مقررات آن موقع اقدام کرد و مبالغی را برای توسعه طرح متروی تهران در اختیار شرکت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو) قرار داد. در سال های بعد، مطابق با قوانین بودجه سالانه و مجلس، امکان حمایت از طرح های کاهش مصرف سوخت از جمله توسعه مترو میسر نبود تا اینکه در سال 93 مطابق با قانون بودجه و از سال 94 مطابق با ماده 12 قانون برطرف موانع فراوری رقابت پذیر و ارتقای نظام اقتصادی کشور، امکان حمایت از طرح هایی که منتهی به کاهش مصرف سوخت می گردد در چارچوب موارد اعلام شده در قانون فراهم شد که شرط اصلی آن تصویب طرح ها و اختصاص بودجه در شواری اقتصاد است.

مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه تاکید نمود: اولین صورت وضعیت این قرارداد از جانب شرکت بهره برداری متروی تهران تهیه و به شرکت بهینه سازی مصرف سوخت ارسال شده است. همچنین از همکاری آقای دکتر دلاویز - مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت - که جهت انعقاد قرارداد و حل مسائل فیمابین اجرایی همکاری صمیمانه ای داشتند، قدردانی نموده و امیدواریم پرداخت صورت وضعیت هر چه سریعتر انجام گردد تا به تامین قطعات یدکی مورد احتیاج ناوگان ریلی یاری گردد.

به گزارش شهرنوشت طی 20 سال بهره برداری از مترو اولین قراردادی است که بصورت مستقیم یاری های دولتی پرداخت خواهد شد و در سال 1397 یازده میلیارد تومان به وسیله دولت بصورت یارانه به این شرکت پرداخت شد و هر چقدر این یاری ها بیشتر و منابع اقتصادی تامین گردد، خدمات بیشتری به شهروندان ارائه و درحفظ و نگهداری ناوگان موجود اقدام خواهد شد. قیمت تمام شده برای هر سفر بسیار فراتر از قیمت فعلی بلیت بوده (بیش از ده برابر) و انتظار می رود صرفه جویی انرژی برای کل مسافرانی که توسط مترو جابجا شده اند پرداخت گردد تا بخشی از هزینه های جاری حمل مسافری مترو جبران و امکان توسعه سرمایه گذاری برای بهره برداری بهتر توسط شرکت بهره برداری مترو فراهم گردد لیکن قرارداد فعلی با شرکت بهینه سازی فقط اضافه شدن ناوگان و مسافر نسبت به سال مبنا را در نظر می گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: بروزرسانی: 8 شهریور 1398 شناسه مطلب: 247

به "دریافت یارانه صرفه جویی سوخت از شرکت بهینه سازی مصرف سوخت کلید خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریافت یارانه صرفه جویی سوخت از شرکت بهینه سازی مصرف سوخت کلید خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید