ببینید ، عمودپرواز شخصی مجذوب کننده در راه بازار! ، قیمت دراگون چقدر است؟
به گزارش وبلاگ پاورست، وسیله نقلیه هوایی شخصی دراگون با قیمت 85 هزار دلار سال آینده به بازار عرضه می گردد.
به گزارش خبرنگاران و به نقل از IoT World Today، علاوه بر خودروها و تاکسی های پرنده، وسیله نقلیه هوایی شخصی یا PAV که به گوهینامه خلبانی احتیاج ندارند، در راهند. سال آینده وسیله نقلیه هوایی شخصی دراگون (Dragon PAV) را با قیمت 85 هزار دلار راهی بازار می گردد.
آزمایش پرواز بدون سرنشین وسیله نقلیه هوایی شخصی دراگون، گامی کلیدی برای ورود این وسیله به بازار در اوایل 2024، به تازگی تکمیل شده است. وسایل نقلیه هوایی فوق سبک به وسیله اداره هوانوردی فدرال (FAA) کنترل می گردد و برای این وسایل، آموزش یا تجربه قبلی برای راه اندازی وسیله نقلیه لازم نیست.
وسیله نقلیه هوایی شخصی فوق سبک دراگون، محصول روتور ایکس ایرکرافت، شرکت سازنده هلیکوپتر با دو سرنشین در آریزونا است. حداکثر سرعت دراگون، حدود 100 کیلومتر در ساعت است و تا حدود 113 کیلوگرم وزن را تحمل می نماید. به گفته شرکت سازنده، این وسیله نقلیه هوایی با هر بار شارژ باتری، 20 دقیقه پرواز می نماید.
شرکت اعلام نموده است که این وسیله نقلیه هوایی با چتر نجات بالستیک، سیستم برخاست و فرود اتوماتیک مبتنی بر سنسور، ارابه فرود آلومینیومی و پیکربندی با پروانه های هم محور ارائه می گردد. اگر یکی از موتورها متوقف گردد، موتورهای دیگر این نقص را جبران می نمایند و شما می توانید فرودی ایمن داشته باشید.
این وسیله نقلیه هوایی به صورت یک کیت برای مونتاژ، با قیمت اولیه 85 هزار دلار به خریدار ارائه می گردد. دراگون دارای هشت موتور و باتری های لیتیومی با مدت زمان شارژ دو ساعته است و با جوی استیک کار می نماید.
در ماه های آینده چندین وسیله نقلیه هوایی شخصی از شرکت های مختلف، به بازار می آیند که تا حدی ناشی از سهولت ورود به بازار بدون احتیاج به تاییدیه های نظارتی است. طبق اعلام اداره هوانوردی فدرال، وسایل نقلیه هوایی فوق سبک، به حیطه فعالیت های ورزشی محدود است و پرواز با آن ها در مناطقی به دور از مکان های پرجمعیت و عملیات هوایی مجاز است.
طبق گفته FAA، یک وسیله نقلیه فوق سبک باید تک سرنشین باشد و کمتر از حدود 115 کیلوگرم وزن داشته باشد. تبلیغات هوایی یا حمل بسته با این وسایل مجاز نیست و نمی توانند با سرعتی بیش از حدود 100 کیلومتر در ساعت حرکت نمایند.
سایر وسایل نقلیه هوایی الکتریکی که برای حمل بیش از یک سرنشین ساخته شده اند، برای پرواز آزمایشی احتیاج به گواهینامه صلاحیت پرواز از FAA دارند. این فرآیند تنها اولین گام در مسیر تجاری سازی خودروها و تاکسی های پرنده است.
ویدیویی از تست بدون سرنشین این وسیله نقلیه پرنده:
منبع: همشهری آنلاین